Yesterday was a good day

Hade en riktigt bra dag igår. Vaknade med en bra låt i huvudet. Var "Then he kissed me" av The Crystals. En riktigt söt låt. Fast själv kan jag inte tänka på något annat än filmen "Adventures in Babysitting" när jag hör den. Slog upp mina ögon för att vakna, på riktigt, och låten fortsätter. Och tiden det tar innan jag förstår att radion är ingång. Så så vaken var jag inte. Går upp. Lallar runt i lägenheten. Försöker att städa. Annika är inne på sin tredje lediga dag och har försökt att städa varje dag. Det går inte så bra. Finns alltid något annat roligt att göra. Men ändå. Jag fick bort min rena tvätt. Jag fick äntligen upp mina julsaker upp på vinden. Jag vaxade mina armhålor. Och det gick bättre än vad det någonsin har gjort. Annika känner sig stolt. Jag gjorde klart min tårta till jobbmyset jag var iväg på på kvällen. Jag diskade lite. Jag tog bussen till ett ställe ut mot Hagaström, dit jag aldrig har varit och HITTADE. Är mest stolt över att jag lyckades ta mig till rätt ställe med bussen. Älskar att de har börjat med att visa vad för station bussen är på väg emot. Annars hade jag totalt gått vilse varenda gång. Och på denna busstur, ifrån Sandviken till ut mot Hagaström släpade jag på min tårta och en massa böcker till en arbetskamrat som börjat plugga till sköterska. Mina armar gör fortfarande ont än idag. Fy fan vad tungt det var efter ett tag.
Just ja. Jag lunchade med min kära Mor igår och tog mig en lite promenad. Och sist men inte minst så pratade jag med R. Jävlar vilken surskalle det är. Fruktansvärt sur. Och han förstår inte hur jag inte har tid eller ork att prata med honom när jag jobbar. Folk över huvud taget förstår itne hur det är att jobba på avd 111A i Gävle. Det är fan den tyngsta avdelningen på hela sjukhuset.
 
Nej. Nu ska jag slurka i mig min sista dos med kaffe. Sedan är det bara att göra sig i ordningen för att dra sig till jobbet. Långhelg att se fram emot.
 
Och för er som läser. Jag har en liten bit tårta och en liten bit kaka och lite småkakor hemma jag vill bli av med. Kom förbi lördag kväll om ni vill ha lite. Jobbar fm så.
 
Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback