I got my snacks, my friends, and a beer

Hemma igen. Efter en vecka i Skåne. Och vilken tid resan hem tog. Men så är ju Annika jättejollrig och måste vara på plats mins en timme innan flyg, tåg eller båt avgår. Så hon satt på Sturup i 3 timmar och glodde i en vägg medan hon klunka i sig en liter kaffe.
Kom hem i lördags. Jobbade extra igår. Tydligen så är söndagar kval övertid. Så nu kommer lilltjejen att få pengar. Hehe. Bara bra för mig det. Kan hon köpa sig en lampa nästa månad. Det börjar bli mörkt ute nu.
 
Men nu under resan till Skåne. Jag har kommit fram till att jag är väldigt lik min far. Han pratar jämt om när han var lite. Själv börjar jag min meningar med "En gång i..." Men men. Det kan jag ta.
 
Innan jag for hem prata D med mig om hur jag ska skaffa mig en karl.
1. Ha långt hår.
2. Ha det utsläppt.

Precis allt som jag hatar med mitt hår. Enda anledningen till att jag har det långt är för att det är lättare att få bort det när man jobbar. Upp i tofs och sen är det bara att köra på.
Så vi hade en ganska häftig diskussion runt detta. Jag skrek och han stod och skratta. Som alla andra av våra diskussioner.
 
Nej. Man ska väl göra sig i ordning inför jobb. Ska snart ta bussen. Ska försöka se ett avsnitt av One Piece innan jag far tänkte jag. I morgon ska ja ju träffa L och käka lunch med henne innan det är dags för jobb.
 
Ja. Nu är man verkligen tillbaka till verkligheten. Förstår verkligen nu varför man vill ha semester. Det är det skönaste som finns när man jobbar och sliter. Har inte förstått det förrns nu när det har dragit igång på riktigt. Men men. Jag överlever.
 
Ha de gött folket så höres vi.
 
Puss Puss
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback