Stay and don't let go

Lyssnade på radion häromleden. Eller häromleden och häromleden. Mitt nya favoritintresse är ju bara radion nästan. Har alltid radion igång. Man får alltid veta det nya via radion. Skit i internet och tv. Radio är det nya svarta. Och det bästa med radion. Lyssnade som sagt häromleden på radion och hörde en dam intervjua en man. En man som tydligen är med konstant i schlagern och skriver låtar. Har ställt upp själv två gånger. Och han var så oerhört smart. Underbar att lyssna på och han ratade ner Christer Björkman. Och jag älskade att lyssna på honom. Men jag visste inte vem det var. Bara att han var grym. Fick veta några av hans låtar han hade skrivit och Annika fort till datorn för att söka reda på denna människa. Och döm om min förvånig. Jag dog nästan. Denna människa som jag älskade att höra på radion är den människa jag avskyr inom schlagern. Det var nämligen Fredrik Kempe. Jag som hatar honom. Men det är nog bara för hur han ser ut. Han ser ju ut som en pedofil, våldtäcktsman och allt annat möjligt hemskt. Men han var så underbar att lyssna på. En sak som visar att man inte ska döma boken efter dess utsida.
 
Sen då. Har fått en av mina vänner att börja titta på konståkning. Älskar konståkning. Underbara sport. Och Sverige sen. Vad har hänt? Man har ju hört mycket om Alexander Majorov. Och ja. Han är bra. Jätteduktig, jättesöt och jätteliten. Men på damsidan sen. Denna underbara skapelse vid namn Viktoria Helgesson. Hon är ju bättre än Alexander. Och henne har jag inte hört talas om förrns nu på VM:et. Och hon är på väg att få in två st svenska damer till OS. Vi håller tummarna för henne i natt när hon åker det långa programmet.
 
Och medan jag i natt satt och tittade på herrarnas långa program. Där Alexander slutade på en 18:de plats och fick en plats till Sverige i OS, zappade jag runt på text-tv:n och hittade tv-tider för bandyn. Döm om min förvåning när jag ser att tv4 visar tre st bandyfinaler och Sandviken är representerade i samtliga. P20, damer och herrar. P20 har nyss gått. Och den finalen var ju inte mycket att hänga i julgranen. Men ett silver är inte fy skam det med. Snart börjar damerna och i morgon är det dags för herrarna. Håll tummarna nu allihopa.
 
Sist men inte minst. Dansa inte när ni håller på att borsta tänderna. Det gjorde jag idag och splutt sa det så låg det en massa tandkräm på golvet. Hur jag själv lyckades att undvika denna tandkräm vet jag ej själv. Men golvet fick ju en ren fläck i alla fall.
 
Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback