I got used to not feelin' much

Skulle skriva om hur mycket jag hatar denna familjen. Pappa har varit galen idag och tokstädat huset medan mamma har varit på jobbet. Själv har jag inte gjort ett skit idag. Vakna precis när melodikrysset började. Så jag försökte vakna och gick upp och lyssna på krysset. Det gick inte alls bra idag. Även om pappa kom på slutet och hjälpte mig. Letade fram tre svar på nätet. Eller tre och tre. När jag hade lyckats hitta svaret på en fråga var det ganska enkelt att hitta svaret på en annan utav frågorna.
Men till anledningen till att jag hatar den här familjen. När pappa blir galen och städar kastar han allt han ser framför sig som inte är hans eller mammas papper, tidningar m.m. Och jag tänkte bara att "Jaha. Där rök min schlagerbibel". Frågade lite försynt om den var kvar och pappa bara "Nej. Den har jag kastat". Sen kommer han tio minuter senare med tidningen i handen ger mig den. Gosepappa. Ibland är han bara för rar. Han och jag ska ut och äta tillsammans idag med. Kommer ju att bli spännande. Undrar om vi tar bilen till stan eller om vi går till något av de närliggande pizzoriorna så att vi kan dricka öl. Vi må se. Vi må se.
 
Annars då. Fick ett brev av pappa igår som jag fått någon gång denna vecka. Vet inte när. Kan ju ha kommit i förra veckan också med tanke på hur duktig jag är på att kolla om jag fått post. Annika har ju fått brev ifrån socialstyrelsen. Annika är nu från och med den 23/1 2013 LEGITIMERAD SJUKSKÖTERSKA. Fattar ni vad glad jag är. Drack mig ett glas rödvin igår för att fira. Blev full som fan. Klarar bara av mindre och mindre alkohol. Men ikväll ska det drickas alkohol. Är så jävla vinsugen att de e sjukt. Stämmer nog ganksa bra att jag är en vinhora.
 
Jag skulle ju även skriva om schlager för en vecka sedan. Inte orkade Annika det inte. Knappt så att man orkar se shlagern något mer heller. Blir ju bara mer och mer förutsägbart det där programmet. Så ikväll då? Dom som går vidare är enligt Anders i schlagerbibeln "Sean Banan" och "Erik Segerstedt & Tone Damii". Får nog hålla med honom. Men jag hoppas mer på "Joacim Cans" och "Rikard Wolff". Jag hoppas Rikard chokar en lika mycket som Torsten gjorde förra året. Torsten var ju grym.
Annars kan jag tillägga att Danny borde ha kostym på sig. Han var skitfin i kostym. Den som Kristian Luuk satte på honom. Inte den han valde på slutet. Och som jag sa. Han har fina armar. FIn kropp hade han med. Men som sagt. Danny borde gå i finkostym oftare.
 
Det spelas en låt på Sandviken radio som jag älskar. Den är grym. Har letat efter den sen förra året någon gång. Ja. Sen december typ. Så så länge är det inte. Och igår fann jag den. "All min kärlek" av "Katten Skogmans Orkester". Helt fantastisk låt.
Och vilken grupp sen. Alla deras låtar som finns på youtube är grymma. Älskar dom. Och en av låtarna. Det är mitt liv upp i dagen. Så jävla rätt på. Jag vet. Skittöntingt att säga. Men ibland måste man det. Lyssna bara så förstår ni vad jag menar. Och så kanske ni börjar förstå mig lite också.
 
 
 
Så fantastikt bra. Och gruppen sen. Deras låtar har så mycket humor i sig. Satt inatt och skratta lite smått för mig själv. Tiger Wood´s låten är ju asgrym.
 
Nej. Jag kankse ska fräscha till mig lite innan far och jag åker iväg. Frågade honom igår om han ville gå på bio med mig 14 Februari. Enda han undrar är vilken dag det är. Han har verkligen stor koll på vad det är för en dag. Haha. Men jag fick ett nej utav honom. Mamma däremot var på att gå på bio med mig. Det är ju "Die Hard 5" jag vill se så...
 
Nej. Nu kom pappa och vill fara. Mammas vänner har ju anlänt så...
 
Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback