Världen står i brand

Tittade precis på uppdrag granskning och deras reportage om Christer Björkman. Vilken jävla liten skit han verkar vara. Men. Jag ska inte säga nånting. För hur tv vinklar sina reportage vet man ju aldrig. Dom berättar ju alltid det dom tycker sig anser verkar vara bra. Men en sak kan jag hålla med om. Schlagern har bara blivit ett program för gamla schlagerrävar.
Älskar när han ställer frågor till Torsten Flink i början på reportaget. Första Torsten frågar då är vad han vill, för man vet aldrig hur du kommer att vinkla detta när det kommer på tv. Älskade Torsten. Du är kung.
Och jag kan förstå honom. Pappa var på tv i måndags. Sa till mamma att han mest var sur och tyst. Men han ser alltid sur ut så. Men tydligen hade han pratat. Men tv ansåg väl inte att det var bra nog och klippt bort det. Ja. Vad ska man säga om det??

Men tillbaka till SCHLAGERN!!!







Det är väldigt väldigt sällan man får se en ny stjärna stå på schlagerscenen. Jag ska inte säga så mycket om hur det var förr. Men det känns som om fler oupptäckta talanger fick vara med förr än hur det är idag. Inte för att så mycket var bättre förr. Men om man jämför med schlager idag och schlager igår så går jag jättegärna tillbaka. Så dåligt det blir från år till år. Och alla artister rasar för att de inte går vidare till final. Men det är ju inte så konstigt med tanke på att de alltid är med. Alltid. Så trött jag är på dom. Så mina röster på lördag går till Torsten Flink, Björn Ranelid och David Lindgren. Innan annan förtjänar det mer. In med nytt blod i schlagern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback