Sportåret 2011

Jag kan inte titta på sport. Jag blir alldeles för eggad, skriker, gråter och dör lite emmelanåt. Har nu sett svts krönika om sportåret 2011. Fruktansvärt. Även om jag redan har sett de mesta av det jag tittar på så får jag hjärtstillestånd, hejjar på som satan och gråter emmelanåt. Värst var ju när de tog upp Stefan Liv. Fruktansvärt är allt jag kan säga. Och sen Foppa å. Men jag hoppas för hans (Foppa) del att han känner att han har gjort ett bra val här i livet.
Sen tyckte jag att det visades lite väl mycket fotboll å. Varför inte bara dra igenom fotbolls em lite snabbt som de gjorde med alla andra sporter? Jäkla tjat om den där fotbollen. Så trist den är. Och bara för att skryta och det gäller fotboll: Kim Källström är från Sandviken. HAHA.
Men under denna årskrönika så visas det helt plötsligt en lite tjej som sitter och storgråter. Hon är verkligen jätteupprörd och pratar om att "Dom var dumma", sen hör man en röst i bakgrunden som frågar "Vilka var dumma?" då lilltjejen svarar "Sandviken var dumma". Jag kan knappt tro vad jag hör. Sa hon verkligen Sandviken. Sen när tv:n börjar visa bandy kan jag inte hålla skrattet inne. Jag ligger i min säng och skrattar så jag gråter. Hade faktiskt glömt att Sandviken tog sig ett SM-Guld i bandy. Lyssnade faktiskt på den finalen. Hade varit hemma i viken i samband med begravning och min systers 18-års dag. Min farbror var med eftersom det var hans bror vi begravde. Så han och jag for tillbaka till Ö-vik samma dag som finalen i bandy gick. Och min farbror är alldeles för snäll. Så han satte igång radion i bilen och sen lyssnade vi på finalen medan vi styrde våran kosa mot norr.
Men men. Nu ska här rundas av. Ville bara skriva lite om sporten här och mina fina upp och nedgångar i humöret. Sport är verkligen farligt för mig. Och jag som tänkte se JVM-finalen inatt. Hur ska detta sluta? Jaja. Hittade även den lilla söta tjejen på youtube. Se och njut. Hon är så sjukt söt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback