Så mycket falskhet bor det här

Annika är fortfarande sjuk. Och ingen feber så långt jag kan se. Istället för att gå upp i temperaturen går jag neråt. Det enda jag vill för tillfället är att få en riktigt hög feber så att jag blir av med alla dessa sjukdomssymtom. Blir galen.
Tänkte träffa L idag. Men de sket sig. Kom på att jag har en underbar hög med tvätt att se fram emot. Och nu är det bara 40 min kvar tills jag får tvätta. Men det behövs ju så...
Annars då. Ja. Sitter och tittar på tv. Zappar mellan alla kanalerna jag har och fastar för skidskyttet på tv4. Enda anledningen till att jag fastnar är för att de högst upp på skärmen skriver om hur skidskytte för herrar går till och lite annan info. Och till det roliga. Dom tar det ifrån Wikipedia. Vart är världen på väg när till och med tv tar information ifrån wikipedia? Hur svårt kan det vara för tv-folk att prata med någon expert, slå upp i böcker eller få fram bättre information än den man hittar på wikipedia. Inget ont om wikipedia nu. Men det är ju som våra lärare säger. Det är ingen säker informationskälla eftersom alla i hela världen är författare till den. Men jag kan fortfarande inte släppa det att tv har börjat använda wikipedia som en stor informationskälla. Gör tidningarna så också?
Sen för att göra detta inlägg lite roligare. Jag vet att reklamen är jättegammal. Men jag dör varje gång den kommer på tv. Älskart.
Men men. Ha de så bra folket så ska jag försöka att bli lite bättre här.
Puss Puss



Dom har lyckats underbart bra med denna reklam. Är ju precis lika rolig som Heinekens reklam när de har en walk-in-closet för öl.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback