Gudarna måste vara tokiga

Helt klart. Sitter/ligger här i min säng och lyssnar på Hairspray på Spotify då jag plötsligt får en sjuk längtan till att se filmen. Men tänker inte mer på det. Klockan närmar sig 20.00 och jag kollar in tv.nu för att se om det är något spännande på tv:n för tillfället. Kan ju säga att jag hittar inte mycket jag vill se. Hittar nån film på femman, eller om det var nian. Klickar mig mer neråt på sidan och då säger det helt plötsligt "PANG". Där. På tv11. Kl 21.00. Kan knappt fatta det. Men dom visar Hairspray.
Det är ganska läskigt. Ofta när jag får ett sug över att se en film jag inte sett på länge går den ofta på tv:n. Scary.

Och Hairspray. Underbara älskade Hairspray. Och jag vet inte riktigt vilken av versionerna jag ska gilla mest. Den gamla versionen från 1988 har skådespelare som Debbie Harry och Sonny Bono. Och huvudrollen spelas utav ingen mindre än Ricki Lake. Och hela historien har en helt annan betoning än den nya. Då blir Tracy och Link ihop efter halva filmen och förlovar sig till och med. Och mamman till Tracy spelas utav en karl i gamla versionen med. Han har även en annan roll i filmen. Kommer inte ihåg vilken nu för tillfället då. Och Tracys pappa i gamla versionen är han som äger affären för de lite större damerna i den nya versionen.
Men den nya versionen. Ja. Vad ska jag säga. För det första är ju John Travolta med. Älskade söta Travolta. Och han spelar ju även mamma till Tracy. Kan ju inte bli bättre. Och sen Christopher Walken som Travoltas man. Så underbart. Sen kan man ju inte låta bli att dräggla lite över Zac Efron och James Marsden med. Jag vet inte. Men karlar i kostym och snygga frillor får mig på fall. Mums. Och sen Amanda Bynes och Allison Janney ar ju perfekta i sina roller. Man skrattar ju så att man gråter när man ser dom.

Så jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken version jag gillar bättre. I den äldre versionen får man veta mer varför Tracy plattar håret och familjen Von Tussle förstör sista showen på ett mycket roligare sätt i den äldre. Bomber är inkluderade, om jag inte minns helt fel. Var ett tag sedan jag såg den.
Men nu ska jag bara njuta när klockan slår 21.00. Sitta i min säng, nerkrypen under täcket, göra mig en kopp te, kanske äta en frukt och bara njuta av musiken, agerandet, Travolta och sukta efter Zac Efron och James Marsden som underbra sångare och dansare i kostym.

Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback