Bob Geldoff

Sitter hemma och tittar på Live Aid galan ifrån 1985. Herregud vilken livekonsert. De e helt fantastiskt. Älskar den. Får små orgasmer lite till och från av att se människorna uppträda. Det är helt underbart. Är sjukt vilka personer Bob Geldoff fick tag på.

Och för er som inte vet. Bob Geldoff är sångaren i Boomtown Rats. Han fick reda på hur det var nere i Etiopien och ordnade  tidernas största konsert någonsin. Alla som ställde upp gjorde det gratis och alla pengar de fick in gick till mat till folket i Etiopien. En kort sammanfattning då. Men det är ju helt fantastiskt.

Hur jag blev så intresserad av detta skyller jag helt och hållet på SVT. De visade en film som heter "When Harvey met Bob". Se den. Ni kommer inte att ångra er. Den är lite seg i början sådär. Men det är en helt underbar film. Och man får verkligen se vilken envis jävel Bob är. Helt underbart.

Berättade om detta för L. Och hon ställer en massa frågor om denna jättelivekonsert. Vilket man kan förstå. Det är ju inte varje dag en känd person vill förändra världen. Och sen säger hon det absolut bästa jag har hört någon säga. L alltså. Hon bara"Men varför görs det inget liknande idag för att hjälpa Haiti och alla andra drabbade områden i världen?" Ja. Det finns ju inget svar på det. Men det borde ju gå och ordna. Jag menar Bob fick ju ihop ca 1,5 miljarder kr. Sen om det bara är ifrån allmänheten elelr om det är sponsorer inräknade vet jag inte. Vågar inte lita så mycket på wikipedia.

Men som sagt. Vill ni veta mer om detta så se filmen eller så kan ni ju läsa det
här.
Annars får ni ha en fortsatt trevlig söndag. Nu ska jag göra matlåda.

Puss Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback