Ja. Jag vet

Det blir mycket texter idag. Men jag är väl på ett sådant humör. Hatar själv att läsa en massa texter på bloggar. Men ibland måste man bara lägga in dom. Den här var så fin. Povel var rätt duktig ibland han. Annars är det mest "Lingonben" jag diggar som han har gjort. Men men. Här kommer "Tänk dig en strut karameller".


Tänk dig en strut karameller –
Så är ditt liv
dag efter dag

Färgglada små bagateller
Njut dem med välbehag

Lär dig att välja dem rätt – min vän
Lär dig att ta det lekande lätt – min vän
Tänk på när morgondan tyckes dej svår
att idag var imorgon igår
och det gick också

Allt är en strut karameller –
Stort eller smått
Ont eller gott

Se det hela som så
En dag ska du träffa på
just den som du helst vill ha –

 

 


Först då blir du riktigt gla´.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback