Och livet verkar tveksamt en liten doft av blues

Kusinen har lämnat sina vovvar hos oss. Kan ju berätta om den stora paniken som utbröt i vardagsrummet igår när jag fann en fästing på halsen. Syrran skrek och jag grät. Sen tvinga hon mig att ta bort den. MIG. Jag ska då aldrig bli veterinär. Usch. Jag tyckte så synd om Molly (hunden) när hon låg på golvet och jag var för feg för att ta bort den. Men till slut gick det. Fan va den satt alltså. Hon fick ett kex sen för att hon var så duktig. Brr. Aldrig mera hund för mig. Fästingar är äckliga.

Annars då. Hörde ifrån L som undra om jag ville följa med och bada. Så i torsdags badade jag för första gången på 2 år nu. I hav eller sjö då. Förra året blev de ju aldrig någe. Därfär ja säger två år. Och skönt som satan var det. Kallt men sjukt underbart. Senare på kvällen satt jag och fiska med L och hennes kusin. Fiska är ju inte min starka sida då. Fiskar är äckliga varelser. Fisk är jättegott och jag har inga större problem med fisk så sät. Men fiskar som lever. Usch Usch. Fick testa en gång att meta. Fick en fisk efter ett tag. Måste ha varit en stor jävla bjässe. Jag skrek och försökte dra. Sen tog L tag i metspöt och fisken försvann. Med krog och mask. Det var ju min fiskelycka det. När jag väl får en fisk på kroken sticker den. Men men. Lite glad ändå är jag för det.

Nu ska jag köra syster på fest. Vi höres senare.

Puss Puss

Kommentarer
Postat av: lollo

vi ska till interpool ikväll om du vill titta förbi :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback