Too much to explain

Jag har så ont. Är nu inne på tredje dagen av smärtor i bröstet. Och det blir bara värre och värre. Nu gör vartenda andetag ont och jag kan inte vara i vissa ställningar för då gör det bara ännu ondare. Jag funderar stort på hur jag ska klara av 3 timmar föreläsning idag. Det tror jag inte. Men jag måste gå. Annars kommer jag aldrig att lära mig något. JAG HATAR LEDARSKAP. Varför ska jag kunna detta när jag ska bli sjuksköterska. Skicka ut oss på sjukhusen istället och lär upp oss. Måste ju vara mkt bättre än att sitta i en skolbänk och läsa om allt. För det är sällan något händer i verkligheten som det står i böckerna. Har aldrig vart med om det. Men så har jag ju inte varit så mycket på sjukhusen heller.
Men tillbaka till mitt bröst. Vågar knappt säga att jag har ont till mina kompisar. Dom kommer ju att skicka mig upp till sjukhuset på en gång. Jag orkar inte det. Är så sjukt helvetiskt trött på att vara sjuk och ligga inne för minsta lilla. Fast nu överdriver jag. Det är inte ofta som jag blir inlagd. Bara i samband med operationer. Men mitt hjärta. Jag önskar jag kunde plocka ut det och kasta bort det. Finns inge nytta med att ha ett så trasigt hjärta som jag har. Diafragman är ju också inte helt brukbar. Och mina lungor ska vi inte ens prata om. FAN. Jag vill inte vara sjuk något mer. Det är bara jobbigt.
Men men. Jag ska väl ta och klä på mig nu. Så att jag hinner te skolan. Och sitta där i en halv evighet för att sedan gå hem och tvätta. Det behövs kan ja lova.
Så ha de så gött allihopa så höres vi sen.

Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback