Schlager

Vad är det för skit på schlagern? Att Danny skulle gå vidare var ju självklart. Men han var ju askass. Så jävla dålig låt det var. Nej. Min favorit var Jenny Silver. Fy fan vad snygg hon var. Och låten. Den var ju gudomlig den med. Sån jävla skillnad från förra året. Då såg hon bara död ut. Nu levde hon upp och var helt underbar. Men så var det ju Rickard Engfors som gjort allt på henne med. Och han är ju grym. Ibland. Ibland blir det bara skit med. Som när han var med i schlagern. Men för det mesta lyckas han. Som igår med Jenny Silver.
Annars gillade jag Dilba och Swingfly med. Helt OK raplåt var det. Och man diggade den från början till slut. Allt det andra var ju inget man ville hänga i julgranen direkt.
Resten av tiden satt jag och väntade på att Peter Stormare skulle dyka upp. Och väntade och väntade. Till slut säger min lilla älskling "Där är han ju" och pekar på tv:n. Då var det ju han som var Mr Hurricane. Det var en liten skillnad. Och Nanne. Lilla Nanne. Fan va grym hon var. Älskar den kvinnan. Men det är lite dåligt att hon dissar Sandviken. Men får man välja på schlager och en dålig festival i Sandviken så väljer man nog alltid Schlagern. Hade jag gjort iaf.
Nej. Nu får jag göra någe med mitt liv. Vet inte om jag ska våga mig ut i korris idag. Av nån konstig anledning nattade Jimmy mig igår. Och hur vet jag inte. Jag kommer ihåg allt fram tills det att jag ha ätit upp min mat. Sen är allt svart fram till att vi står på mitt rum och han lägger filt och täcke om mig. Sen vaknar jag vid 06.30 och måste halsa vatten. Tror jag drack närmare 3 liter på 1.5 timme tills jag däcka igen. Bra gjort Annika. Bra gjort.
Men. Ni får ha det så bra och på återseende.
Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback