Kom an, Kom an Pirater!

Stridsyxan är begraven. De människor jag har bråkat med har kommit tillbaka. Likadana som innan bråket. Tror det var skönt för oss alla att få vädra ur oss på olika håll. Fast mitt sätt att få vädra ur mig kanske inte är det bästa. Men ibland behöver man dränka sina känslor med.
Just nu ser jag ut som världens slusk. Håret ska vi inte prata om och min hy är blekare och glåmigare än vanligt. Det är tur att korriskompisarna finns som drar iväg mig ut så att jag får lite miljöombyte och lite träning. Ikväll ska vi simma och efter det så vankas ett alkoholstint korris. Men lilla Annika ska vara nykter ikväll. Ska ju dricka rödvin i morrn med Micke. Det är ju dags för schlager. Så jäkla roligt att den ha dratt igång igen. Man riktigt saknar schlagern under resten av året. Fast det kommer att bli ensamt att se på schlager sen när Micke åker ifrån mig. Får väl försöka få syster hit så att vi kan mysa tillsammans. Men hon är ju livrädd för att fara någonstans. Pucko.
Nej. Men om man skulle plocka lite på rummet mitt. Dennis och Lollo har förstört mitt liv. Nu går jag och plockar i rummet lite nu och då. Så här rent har de nog aldrig varit. Även om jag måste dammsuga och moppa golvet. Men det kan jag göra någon annan dag. Fast egentligen behövs det nu. Ligger hamsterbajs lite överallt. De e lite småäckligt.
Nej. Men om jag skulle göra någe vettigt nu. Ha de gött allihopa.
Puss Puss






Slalom? Jag deltar inte i någon sport som har en ambulans som väntar i slutet av backen.

- Erma Bombeck



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback