Det är så svårt att vara nykter

Känns som om att jag måste få förklara mig här. Ungefär varje gång jag går ut på krogen är jag så sjukt jävla full att jag knappt minns något dagen efter. Eller knappt och knappt. De senaste gångerna är bara stora svarta hål i mitt liv. Men det är så skönt att få lägga allt ansvar på någon annan ibland. Att jag själv kan lägga mitt liv åt sidan. För jag hatar mitt liv. Och blir jag glad för några timmar så... Även om det är ett av de dåligaste sätten att göra sig glad på. Men sjukt kul är det. Som sist. Jag är inte den personen som pratar så mycket. Jag är mest tyst för det mesta. Men i fredags. Hoho. I fredags. Satan vad jag prata. Och jag tror jag behöver det ibland. Att bara få prata och prata. Jag är inte van med att prata. Jag är inte van med att ha vänner. Jag är inte van att ha vänner som vill sitta och lyssna på mig. Förstå mitt problem. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag är helt överväldigad av alla människor jag har just nu som vill vara mina vänner. Jag känner mig glad för en gångs skull. Även om det inte syns för tillfället.
Kanske ska berätta om i måndags. Annika är inte den mest stabila människan på jorden. Jag gör saker konstant som gör mig ont. Och nu pratar jag inte bara om att falla för fel personer. Tyngdlagen vill mig inte väl den heller. Jag föll som en fura i måndags och hela min stora kroppstyngd hamnade på min överarm. Trodde jag mer eller mindre skulle dö. Det gick fortare ner än upp. Fatta vilken smäll jag fick då. Kommer till Micke med tårarna forsandes ner för mina kinder och snöig från topp till tå. Och han skrattar. Han skrattar. Då grät jag lite till. Fy fan vad ont jag hade. Och jag har fortfarande ont. Den där jävla smärtan bara sprider sig. I måndags var det endast överarmen. Nu är det hela axeln och skuldran. Vill inge mer. Ta bort armen ifrån mig. Kan ju knappt röra mig. Och folk skrattar bara när jag berättar om det. Det är inte heller så kul. Men så gör jag alltid illa mig också. Sånt man får leva med.
Ha de så gött allihopa och akta er för hala fläckar på vägen.

Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback