No more champagne And the fireworks are through

Gott Nytt År
på er alla där ute.
Vilket nyår det har vart. Trodde jag skulle få sitta helt ensam detta nyåret. Utan alkohol och vänner. Som ni vet så är jag inte så väldans populär i denna stad.
Dagen började bra med lite sistaminuten shopping på ica. Jag införskaffade glitterspray. Det finns glitter överallt nu. Men mest åkte vi till Ica för att finna ett gott bröd till förrätten.
Sedan kom man hem gjorde sig i ordning, började med förrätterna och körde föräldrarna till deras nyårsfest. Kom hem och såg att syster har fixat i ordning allt till maten. Så då äter vi (jag, syster å hennes kompiar). Det var jättegott. Sedan fixade vi maten och bla bla bla. Orka berätta om allt sådant tråkigt. Men åt vi gjorde vi och Johanna och jag är kungar i köket.
Körde syster å hennes vänner till nån fest. Livrädd som satan. Och det med rätta. Dom var fulla som as när jag hämtade dom vid 2 på natten. Jävlar vad 16-åringar super. Det är tur att man glömt själv hur mkt man drack. Blir ju livrädd när man börjar fundera. Fast jag var sen på att börja festa. Var först i 2:an på gymnasiet. Men nig om det.
Min räddning kom mitt på dagen. Malin hörde av sig och undrade om jag var totalt ensam nu på nyårsafton. Men jag sa att jag var ensam först efter att syster å hennes kompisar farit på fest. Så då sa hon att jag fick jättegärna komma. Så det hakade jag genast på. Älskar folk när dom är så snälla. Så då åkte jag till Malin och spenderade några timmar där och slapp vara ensam vid 12-slaget.
Men det jag vill få ut av detta "lilla" inlägg är att jag har kommit fram till ett nyårslöfte. Brukar aldrig ge några, håller dom aldrig. Men nu har jag sagt ett och tagit hand med syrran. Så nu måste jag fan görat. Mitt nyårslöfte detta år är att lära mig dricka whiskey. Och hur det ska gå har jag ingen aning om. Med tanke på att jag tycker att det både luktar och smakar som lacknafta. Så fruktansvärt vidrigt. Och nej, jag har inte smakat på lacknafta.
Det andra jag ville säga var att, SATAN VA SKÖNT DET ÄR AT  KÖRA BIL PÅ NYÅRSAFTON. Av 2 anledningar. Det finns inte ne kotte så långt ögat kan se och man kan köra precis så fort man vill. Och för er som inte vet. Jag har haft bilförbud enda sedan operationen. Så igår va första gången jag satt i en bil sen jag opererades. Och då kör Annika i 40-45 i stan. Kan ju säga att jag blev omkörd ett antal gånger. Bäst var när jag tyckte jag körde så fruktansvärt tokfort på motorvägen och såg sedan att det gick i 80. Men vi kan ju skylla på snökaoset. Nu har det snöat konstant hela dagen. Nice nice.
Men nu måste jag sova. Kl är över 5 och jag måste ju visa mig som piggast å starkast i morrn med tanke på att jag var den enda i familjen som inte drack.
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback