La Voix

Då var det dags för schlager. Annika flyger fram på små söta rosa moln. Första jag hör av Micke idag är att en deltävling kommer att vara här i Ö-vik, och att han redan har bokat in oss då. Efter några timmar ringer min kompis och undrar vad jag ska göra i februari. Jag pratar på om att 6:e februari så kommer jag sitta inne på Swedbank Arena och bara må. Jaha, svara hon då, Jag som trodde att du skulle komma 13 februari till Sandviken och se shlagern. Annika dör. Totalt. Annika kommer att vara pank som en idiot i februari. Men det gör inget. Jag ska få gå på 2 st schlagerdeltävlingar. Det är nästan som om att en dröm går i uppfyllelse. Om jag nu kommer iväg och får gå på någon av dom. Det brukar ju sluta med att allt rinner ut i sanden och jag sitter ensam hemma framför tv:n och hoppas på att rätt låt ska vinna.
   Fatta vilken konstig känsla det kommer att vara att se det live. Och två deltävlingar på raken. Annika kommer att hoppa fram på rosa moln ända fram till eurovisionsschlagerfestivalen. Men men. Ville bara dela med mig av mitt lyckorus. Nu ska jag fortsätta att plugga. Annika har tenta i morgon. Håll tummarna.
Puss Puss

Och för er som vill läsa mer om Schlagern:
http://www.dn.se/kultur-noje/musik/schlagerstaderna-for-nasta-ar-klara-1.939332

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback