TENTA

OK.
Hade min andra tenta idag. Får se hur det går. Men de kändes rätt så bra faktiskt.  Men bara för det har det säkert gått käpprätt åt skogen.
Fick tillbaka min första tenta idag å. Hämtade den efter provet. Fast innan det så mötte jag Linnea i korridoren. Hon hade ett papper framför sig med mitt namn på där de stod GODKÄNT bredvid. Förstod inte va det var för papper först. Sedan började Linnea prata om att folk blev arga på henne för att hon öppnade kuveret innan jag kommit ut från tentasalen. Då gick det upp ett ljus för Annika att det var våran skriftliga inlämmningsuppgift. Det var efter det (när jag kunde prata igen) som jag undra om resultaten på första tentan kommit upp än. Men de hade det inte. Man fick traska upp till Monica och hämta dom. Så jag följde med Mia upp och fick stå i kö till att hämta provet. Så jävla nervös man är då. Men så fick jag min tenta efter ett tag. Vill inte titta på den men råkar, och jag menar råkar också, titta på resultatet. Och där, på den lilla lilla raden så finns ett stort, ganska stort, skrivet med blå bläck, ett G. Tänk nu på att detta sker alldeles utanför Monicas dörr. Några klasskamrater så utanför och bara ruskar på sina huvuden när Annika stannar till i sitt traskande, står still i nån minisekund och sedan bara skiner och springer hela vägen ner till Linnea. Klasskamrater jag möter på vägen till Linnea bara säger att "Och du klarade det, eller?". Annika kan inte svara. Det blir som mest ett "AH". Men de syns nog på mina röda kinder, mitt stora leende och mitt springande att jag klarade första tentan.
Så det var mest detta jag ville säga.
ANNIKA KLARADE FÖRSTA TENTAN
Så. det var allt för mig. Bara 1 liten sak till innan jag säger hej då för denna gången.
Annika älskar att bo i korridor. Hade det inte varit för Ellinor så skulle jag aldrig ha kunnat klara denna tenta jag skrev idag. TACK så mkt Ellinor. Du är min gud.
Likaså ett tack till Maryam som gav mig åhörarkopior till anatomikursen. Känns som om allt börjar bli lite lättare nu.
Så. Det var allt.
Ha ett bra liv allihopa.
Puss å hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback