Vad ska ja göra nu med mitt liv?

Ok. Nu e de gjort. Jag har inget liv. Sista Harry Potter boken släpptes i lördags (igår) och idag (söndag) har jag läst ut den. Och Annika är helt: Jaha, vad ska jag göra nu?
   I flera år har man gått och väntat på att den sista boken ska komma. Nu har den kommit. Nu har jag läst den. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Mitt liv saknar fullständig mening. Nu måste jag komma på något annat att fördriva tiden i mitt liv att göra (konstigt formulerat. Jag vet). Harry Potter fanfiction känns helt meninglöst att läsa nu. Jag vet ju hur sista boken slutar. Och NEJ Annika. Säg inget. Folk som Malin kommer att döda dig.
   Köpte boken åt henne. Var på Bokia och såg två gamla klasskompisar som pekar och skrattar åt en (Annika var i arbetkläder. Men ändå) så Annika skickar ett desperat SMS till Malin. Vi pratar en stund och Annika traskar till apoteket när hon snällt frågar om inte jag kan köpa boken åt henne. Visst säger jag men påpekar också att det kommer att se konstigt ut om jag går dit en gång till. Men Annika uträttar sina ärenden i det lilla centrum Sandviken erbjuder och traskar glatt till Bokia på väg till jobbet igen. Men jag tror inte dom kände igen mig. HAHA. Och hon i kassan säger att det är bra att man bor i Sandviken när man vill ha den boken och Annika frågar snällt varför. Då säger hon att folk i STLHM har köat utanför sen i torsdags för att få tag i boken. OJ DÅ kommer mitt svar och tillägger: Jag som kom på igår att boken skulle släppas idag. Då skrattar hon bara medan jag packar ner boken i väskan och beger mig till jobbet för att öppna första sidan till denna bok som kommer att bli slutet på mitt liv.
   Men nog pratat om denna. Jag vill inte veta av den något mer. Nä. USCH.
  Och bara för att reta Patrik. Jag har nu läst en engelsk bok på 600 (607 för att vara exakt) sidor på endast 2 dagar. HAHA. Flåt.
Ha de gött allihopa och kom gärna med förslag på andra saker jag kan göra för att få mitt liv att gå framåt. Det känns ganska hopplöst nu.
   En sak till. Tack Jojjo. Mina soleksem ser mkt bättre ut nu. Älskar dig och din mor. Puss på er.
Och puss på alla andra.
Hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback