GBG

Va i gbg i helgen. Följde med min syster på festival. Varför har inte lilla Annika varit på festival förut? Varför måste det ta nästan hela 21 år innan Annika åker på festival? Det var så jävla kul. Fy fan vad man mår bra. Och så får man kramar av helt okänd personer och dom bryr sig inte. Älska festival. Bra band va det man fick se å. Och en del som man inte tyckte om tycker man är lite bättre nu. Men jag kommer nog aldrig att tycka att Avril e bra. Förlåt alla Avrilfans. Men folk tycker olika.
Träffade Conny i en 5 min också. Fan va härligt de var. Jag saknar mina pojkar från Lysekil. Dom är dom få människorna som jag kan säga precis vad som hellst till utan att dom tar illa vid. Älska dom. Om ni ser dom kan ni väl ge dom en kram ifrån mig. Det förkänar dom mer än ni kan ana.
Innan jag åkte till gbg då så var de Bangen i Högbo (uttalas Höggbo). Där var Salem Al Fakir å spela. Och min syster å henne kompis stod vi ingången för artister och vip-folk tills en gubbe hämta Salem så att dom kunde få en fin bild på han. Helt sjuka är dom. Och sen fick dom autograf av hoom också. Vilka små livliga människor. Att dom orkar.
Mn tillbaka till gbg och festivalyra. Kanske ska säga att jag var på Pier Pressure å. Så att folk inte tror att jag var på Metal Town. Orka metal. Men men. När Avril sjöng på ena scenen såg syster Ray från MCR på den andra scenen (Avril spela på scen 2 och MCR på scen 1). Vi vinkade som idioter till honom. Till slut såg han oss gav oss ett leende prata med nån annan som tittade fram (vi tror de var Gerard) och sedan gick han. Fatta vad elakt. Inte ens en liten vink. Hmpf.
Men Annika är nöjd. Hon fick se Bob live in action. Hur het får en karl bli. Älska Bob.
Lite annat smått å gott innan jag slutar. Less than Jake var helt underbara när dom prata. Gogol Bordello är jättebra men har lite för långa låtar. Billy Talent-sångaren var bättre än jag trodde fast han hade lite whiny röst. The Sounds kan inte sjunga live. Mando Diao pratar för lite och varför spelar dom Tommy Körberg med Anthem innan The Sounds beträder scenen? Inte för att Annika klagar. Va ju bästa låten på hela dan.
Men men. Nu ska Annika runda av medd ett puss å kram. Hon måste göra sig ordning innan hon går till jobbet. Hon jobbar natt denna vecka.
Puss å kram alla glada människor. Och krama folk. Det gör gott. De märkte Annika på Pier Pressure.

Kommentarer
Postat av: plåtkäft?

Meh, jag ville ju inte skaka hand. dumma conny ._. jag vill köpa nya byxor till karln. hihi, vi skulle ha varit på matel town och sett sturm und drang med "rising on" HAHA STAVFEL. dumma människor som stavar fel sen ger ut det i tryck och ger ut det till typ. 30.000 människor (?) men hallå, ray flina iallafall. det betyder att han såg oss. sen såg ju gerard oss också. det måste ha varit gerard, bara att checka frillan. hm, antonia missa finley. såg typ 1 minut av dom :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback